Вести

ПРИМЕР ДОБРЕ САРАДЊЕ ВРТИЋА,ПОРОДИЦЕ И ДРУШТВЕНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ

Сремска Митровица – У току је уређење прилаза вртићу „Цврчак”, а поставиће се бехатон и рампа како би прилаз био апсолутно безбедан за децу. Ово је само један пример добре сарадње вртића, породице и друштвене заједнице.

Предшколска установа „Пчелица” од септембра 2019. године ради по Новим основама програма симболично названим Године узлета. У средишту програма јесу добробити детета, а програм, такође, као један од битних фактора у развоју детета истиче породицу и друштвену заједницу, према речима Биљане Цвијетић директорице ПУ „Пчелица”. Заједница директно, а индиректно преко породице утиче на обликовање услова за одрастање деце. За дете је заједница његово непосредно окружење, пре свега породица, вртић, установе у које се укључује, парк, игралиште и из тих разлога је јако битно да се да постоји сарадња између вртића, породице и друштвене заједнице.

Биљана Цвијетић директорица ПУ „Пчелица” ту установу види као место живљења предшколског детета, које постоји да би задовољило потребе родитеља и деце, да би испунило све друштвене потребе и услове, а тим својим значајем представља центар локалне заједнице: „Ово је један јако леп пример сарадње између породице, вртића и друштвене заједнице, где је свако из свог домена допринео да се пројекат уређења простора испред вртића „Цврчак” реализује чиме се стварају безбедни услови за боравак деце у вртићу. Породица јесте примарни васпитач детета и због тога је јако битно да она има активно учешће у животу и раду установе. Ово није само један пројекат који се реализовао у сарадњи са породицом и друштвеном заједницом, реализовали смо и пројекат уређења дворишта вртића у којем су учествовали васпитачи и родитељи, а реализовао се готово у свим вртићима наше предшколске установе. Сарадња између породице и предшколске установе ће се наставити у наредном периоду када временски услови дозволе. Нека од наредних активности може бити и уређење унутрашњег дела вртића.”

У Новим основама програма истиче се да је локална заједница група људи повезаних истим окружењем, културолошким навикама и практичним интересима, а родитељ је први који упућује своје дете у то како да постане део заједнице и како се укључује у друштво.

Марина Владисављевић председник Савета родитеља у Предшколској установи „Пчелица” рекла је да деца у вртићу проводе добар део времена и да је сарадња свих битна за добробит детета: „Имали смо низ активности које су допринеле да све ово буде овако како изгледа, једна од тих је да и ми имамо седнице Савета родитеља где можемо да изнесемо своје мишљење, а самим тим и могу да имају конструктивне расправе са васпитачима са директорицом и свима осталима, што би било наравно за добробит наше деце. До сад су уређена дворишта вртића као и прилаз који овде видите, тренутно је јесен, иде зима, тако ће до наставка свих ових радова доћи на пролеће, видећемо све у складу са потребама деце. Вероватно ће бити и неких радова унутар вртића”.

Предшколска установа и њени програми имају ефекат на развој деце само онда када му пружају прилику да буде „своје”, а то значи да може да мења, да се сам мења и да се развија, а то Установа постиже програмом који укључује родитеље и локално окружење. Да би предшколско васпитање и образовање предшколске деце прерасло у друштвено васпитање, неопходно је да се предшколска установа повеже са друштвеном средином и да се отвори за шири утицај друштвене средине, што ова установа и чини.